2014年10月20日 星期一

收到Rose Bridger來函

各位朋友,我因桃園縣地景藝術節及桃園航空城土地徵收而寫信給霍夫曼(Florentijn Hofman),惜並未收到他的回信;但是,我近日卻收到英國著名作家Rose Bridger的來信,Bridger女士非常關注飛機場所引發的環境及人權議題,也有許多相關的著作。能夠獲得她的關心與來信,及提供了非常寶貴的資訊,讓我相當的振奮。期待我們大家一起來閱讀她的論著,並努力進行國際連結,讓全球瞭解桃園航空城嚴重迫害人權及危害環境生態的問題。我們一起加油努力!

Dear Professor Shih-Jung HSU
A few days ago I came across your letter to artist Florentijn Hofman requesting his support in raising awareness of the Taoyuan Aerotropolis project and the threat of land expropriation affecting thousands of people. I can help raise awareness of this issue, having researched aerotropolis projects around the world - including in India, the US, Mexico, Malaysia and Sri Lanka. In many instances, the sites selected consist of substantial tracts of farmland and important wildlife habitats, involving forcible acquisition of land and displacement of people.
I am in contact with many organizations and networks that will be very interested in what is happening to people affected by the Taoyuan Aerotropolis project and write articles including for the Ecologist website and the World Development Movement. Articles about the Taoyuan Aerotropolis project would, I am sure, be welcomed.
My book about aviation - Plane Truth: Aviation's Real Impact on People and the Environment has a chapter on aerotropolis projects. Taoyuan is mentioned although I was not able to make contact with anyone affected by it. If you wish, I can send you a copy of the book.
I am inspired by the work of the Foundation for Rural Energy and Environment and the Taiwan Rural Front.
Yours sincerely,
Rose Bridger

非常感謝Kiantix Sun針對此信的的翻譯:

親愛的徐世榮教授:
幾天前我恰巧看到你寄給藝術家Florentijn Hofman的信,要求他幫助你們喚起對桃園航空城計畫與影響成千上萬人的土地掠奪的注意。我可以幫助喚起對這個議題的注意,我曾經研究過世界各地的航空城計畫--包括印度、米國、墨西哥、馬來西亞與斯里蘭卡。在許多案例中,被選定的地點包含大量的農地與重要的野生動物棲地,更涉及強制驅離,造成人們的流離失所。
我正在接觸許多團體與網絡,它們對於受桃園航空城計畫影響的人們,會非常關切,我也正在寫文章,包括寫給生態網站與世界發展運動(the World Development Movement)的文章,而我確定,關於桃園航空城計畫的文章會非常受歡迎。
我關於航空業的著作:「航班真相:航空業對人與環境的真實衝擊(Plane Truth: Aviation's Real Impact on People and the Environment)」就有關於航空城計畫的專章。我在書裡提到桃園,雖然我沒辦法與任何受到這個計畫影響的人接觸。如果你願意,我可以寄一本給你。
我受到農村能源與環境基金會,以及臺灣農村陣線的工作啟發。
Rose Bridger敬上

原發表於徐世榮臉書,2014/09/14,https://www.facebook.com/srshiu)

沒有留言: